Юридичнапрактика...
Юридичний сервіс...
Бухгалтерський аутсорсинг...
Панамський приватний фонд

Панамський приватний фонд (Panama Private Interest Foundation) дозволяє вирішувати не тільки завдання з оптимізації оподаткування, а й завдання пов'язані із захистом активів, їх консолідацією і передачею у спадок.

Панамський фонд, будучи самостійною юридичною особою, має здатність здійснювати права і набувати зобов'язання.

Після передачі активів в приватний фонд власником активів стає фонд. Після цього на майно не може бути накладено стягнення, арешт і воно не може бути вилучено в зв'язку з майновими претензіями, що пред'являються до засновника, бенефіціарам фонду або третім особам, що передали активи в фонд.

Передача активів в приватний фонд може бути оскаржена кредиторами особи, що передала активи в фонд, якщо передача здійснювалася з метою обману кредитора. Термін давності, протягом якого можна оскаржити передачу активів, становить 3 роки з моменту здійснення передачі за законом, але процесуально звернення кредитора організувати складно і дуже довго.

Спадкоємці засновника не мають право відкликати створення фонду, і/або опротестувати передачу майна в фонд. Фонд здатний забезпечити розподіл активів після смерті власника в повній відповідності з волевиявленням останнього.

 

Назва фонду

Може бути будь-якою мовою, але має включати слово "Foundation" або "Fundación».

 

Засновник

(Founder)

Засновник - це фізична або юридична особа, яка реєструє фонд у відкритому реєстрі Панами (Державному Реєстрі Республіки Панама).

Інформація про засновника фонду публічно доступна.

Панамський приватний фонд реєструється і передається клієнтові в повне управління.

Засновник не має контролю над фондом і визнається тільки в якості особи, яка надала статут фонду у відкритий реєстр.

 

Рада Фонду

(Foundation's Council)

Рада фонду виконує функцію управління діяльністю фонду, як рада директорів в компанії. Це законодавчий орган має повноваження, аналогічні раді директорів корпорації.

Члени ради реєструються у відкритому реєстрі із зазначенням їхніх імен, адрес і документів, що засвідчують особу. Інформація про первинних членів ради фонду публічно доступна.

Членами ради можуть бути фізичні або юридичні особи будь-якої національності. У випадку юридичної особи одного члена ради достатньо.

Якщо це фізичні особи, то необхідно призначити три людини - президента, секретаря і скарбника.

 

Піклувальник

(Protector)

Протектор (Піклувальник) - це фізична або юридична особа, яка в кінцевому рахунку контролює приватний фонд і всі його активи. Він здійснює спостереження за діяльністю ради фонду. Має право вето на рішення ради фонду, які суперечать статуту, установчому договору або інтересам бенефіціарів. Деякі рішення ради фонду повинні бути прийняті тільки за попередньою згодою піклувальника.

Піклувальник має право змінити склад ради приватного фонду.

Спочатку він призначається радою фонду, на чому повноваження цієї ради закінчуються. Піклувальник призначається радою фонду при реєстрації фонду, однак, відразу після вступу на посаду піклувальник має право звільнити членів ради без згоди будь-кого.

Піклувальника можна призначити в закритому порядку за допомогою конфіденційного документу. Таким чином, піклувальник може виконувати свої функції без розголошення свого становища.

Протектором найчастіше виступає особа, що передала активи в фонд (реальний власник активів).

У приватному фонді також може бути призначений заступник протектора.

Це юридична або фізична особа, яка здійснює повний контроль за діяльністю фонду і його активами.

Призначення піклувальника є внутрішньою справою фонду, і протектор може залишити за собою цю посаду довічно, без права звільнення.

Одночасно протектор може бути бенефіціаром фонду або призначити на цю посаду своїх спадкоємців.

Піклувальника можна призначити в закритому порядку за допомогою конфіденційного опікунського документу, підписаного радою фонду. Таким чином, піклувальник може виконувати свої функції без розголошення свого положення.

Піклувальником фонду зазвичай призначається клієнт за допомогою нотаріально завіреного конфіденційного опікунського листа, згідно з яким клієнт отримує повний контроль над фондом (в приватному конфіденційному порядку).

Після призначення піклувальника його завжди можна замінити.

Посада піклувальника не є обов'язковою, тому його можна взагалі не призначати.

Піклувальник не повинен реєструватися в відкритому реєстрі.

 

Бенефіціари

(Beneficiaries)

На відміну від корпорації, яка випускає сертифікати на акції, щоб засвідчити власника, у панамських приватних фондів немає власників, у них є тільки бенефіціари.

На відміну від бенефіціарів компанії, які є власниками компанії, бенефіціари фонду не є власниками фонду і не мають право ні на що, крім отримання вигоди від діяльності фонду, і то, тільки в разі якщо фонд прийме таке рішення.

У Панамського приватного фонду немає власників.

Бенефіціари визначаються на етапі реєстрації приватного фонду та їх склад може бути змінений після реєстрації.

Бенефіціарами найчастіше виступають спадкоємці особи, що передала активи в фонд.

Бенефіціари призначаються тільки піклувальником відповідно до внутрішніх правил фонду, і дані про них є комерційною таємницею.

Якщо при реєстрації фонду бенефіціари ще не визначені, вони ніде не фігурують.

Отримавши реєстраційні документи фонду, клієнт, на свій розсуд, призначає піклувальника і бенефіціаріїв.

Бенефіціари фонду призначаються піклувальником за допомогою складеного і підписаного в приватному порядку конфіденційного заповіту (Letter of Wishes) або за допомогою більш офіційного документу - статутних норм фонду.

У будь-якому випадку недоторканність приватного життя і конфіденційність бенефіціарів можна захистити, призначивши їх в заповіті або в статутних нормах фонду, оскільки зміст цих документів може залишитися в таємниці і має бути відомий тільки зацікавленим особам.

Панамський фонд можна організувати таким чином, щоб піклувальник був єдиним бенефіціаром до своєї смерті, а після цього фонд почав функціонувати на благо інших бенефіціарів.

Піклувальник і бенефіціари не повинні реєструватися в відкритому реєстрі.

 

Заповіт

(Letter of Wishes)

Заповіт - це нотаріально завірений лист піклувальника фонду, в якому він визначає долю активів фонду при настанні екстремальних ситуацій, таких як його смерть або недієздатність.

У заповіті також має бути вказано, чи продовжить фонд своє функціонування і чи слід призначати нового піклувальника або ж фонд слід ліквідувати в разі смерті піклувальника.

Заповіт є комерційною таємницею.

Піклувальник може зберігати заповіт у себе, або у своїх довірених осіб, і він може бути змінений в будь-який момент тільки за бажанням піклувальника.

Заповіт - це звичайний лист, написаний піклувальником, в якому він вказує як слід розпоряджатися активами фонду і як їх слід розподілити в надзвичайних обставинах, таких як смерть або недієздатність піклувальника.

Не існує певного шаблону, за яким має складатися заповіт.

Його можна написати або змінити в будь-який час після реєстрації фонду, за бажанням піклувальника.

Заповіт можна тримати в таємниці або зареєструвати публічно.

Як правило, більшість людей вважають за краще тримати цей лист в таємниці, щоб зберегти анонімність і недоторканність приватного життя бенефіціарів.

 

Статутні норми фонду

(Foundation By-Laws)

Фонду не обов'язково мати статутні норми, оскільки з юридичної точки зору заповіту достатньо, щоб висловити заповідальні розпорядження піклувальника.

Однак, якщо піклувальник хоче оформити більш офіційний заповідальний документ фонду, складений і підписаний панамським юристом і завірений панамським нотаріусом, він може звернутися за допомогою в складанні статутних норм до панамського юриста.

В принципі, статутні норми фонду виконують ті ж функції, що і заповіт, оскільки в даному документі повинно передбачатися, як активи фонду будуть використовуватися або розподілятися в надзвичайній ситуації, наприклад, в разі смерті або недієздатності піклувальника.

У статутних нормах також слід вказати, чи продовжить фонд своє функціонування і чи буде призначений новий піклувальник, або в надзвичайній ситуації фонд слід ліквідувати.

Існує шаблон, за яким повинні складатися статутні норми, однак, зміст документу можна змінити в будь-який час після реєстрації фонду за бажанням піклувальника.

В принципі, розробка статутних норм фонду не обов'язкова, оскільки заповіту піклувальника цілком достатньо для керівництва фондом.

Внутрішні правила в будь-який момент можуть бути змінені піклувальником і ніде не реєструються.

Статутні норми фонду можна тримати в таємниці або зареєструвати публічно.

Як правило, більшість людей вважають за краще тримати цей документ в таємниці, щоб зберегти анонімність і недоторканність приватного життя бенефіціарів та піклувальника.

 

Панамський агент-Резидент

(Agent Resident)

Відповідно до закону панамський приватний фонд зобов'язаний мати агента-резидента, що проживає в Панамі. Через нього місцева влада може зв’язуватися з власниками фонду.

Агент також інформує клієнта про можливі зміни і виконуває його доручення.

Агент-резидент - це практично панамський радник, що не володіє будь-якої виконавчою або законодавчою владою.

У ролі такого агента-резидента виступає секретарська компанія.

 

Спадщина

(Статутний капітал)

Мінімальна сума спадщини (статутний капітал) фонду може бути від US $ 10,000 і вище.

Всі інші активи, що перевищують цю суму, можна не вказувати при заснуванні фонду.

У державному реєстрі інформація про активи відсутня. Статутний капітал можна не оплачувати.

 

Юридична адреса

При реєстрації Панамського приватного фонду юридична адреса повинна бути в Республіці Панама. Зазвичай це адреса агента-резидента.

На свій розсуд можна міняти юридичну адресу.

 

Печатка

Закон не вимагає наявності печатки фонду. Але якщо вона потрібна, її можна замовити.

 

Установчі документи

1.Виписка з реєстру - документ, що підтверджує реєстрацію приватного фонду в реєстрі.

2.Установчий договір. Цим документом засновується приватний фонд, він містить основні положення щодо діяльності фонду, розподіляє функції між учасниками фонду, містить інформацію про раду фонду.

3.Статут. Конфіденційний документ, містить інформацію про протектора, заступника протектора, бенефіціарів приватного фонду, активи, спеціальні вказівки щодо останніх і інші внутрішні процедури. У статуті можна прописати долю активів і їх розподіл.

Статутні норми фонду, де вказуються піклувальник, засновник і бенефіціари, потім можна змінювати на свій розсуд.

4.Довіреності на представлення інтересів, видані радою фонду, будуть потрібні для відкриття рахунку в банку, для укладення договорів і здійснення інших юридично значимих дій.

5.Протокол про призначення протектора. Містить інформацію про протектора, заступника протектора (якщо такий призначений), їхні права. Цим документом засновник передає всі свої права протектору.

6.Нотаріально завірений документ піклувальника фонду, заповненням якого клієнт призначає піклувальника і бенефіціарів.

7. Certificate of Good Standing (Certicicado de Paz y Salvo) і Certificate of Incumbency (Certificado de Titularidad).

 

Державний реєстр

У Державному Реєстрі Панами завжди будуть фігурувати тільки імена засновника і членів ради на момент реєстрації, статут фонду та агент-резидент.




Замовити консультацію фахівців
Dmitrieva & Partners